onsdag 7 december 2011

AEG

Ikväll var jag på mitt första Bajenmöte, och det var AEG som var värdar denna afton. Riktigt synd är det att vi inte hade detta möte för flera, flera år sedan för att ens ha några synpunkter på någonting blir aldrig mer just än så, synpunkter. För det har gått för lång tid och allt är redan bestämt att det kommer bli så som de bestämt. Amerikaniserat, familjärt, "mysigt" med stoppade stolar och fördraget tak vid regn. Säsongen 2012 kommer bli ett år att verkligen minnas, sista året på Söderstadion måste bli "cherished" och jag vet iaf att jag kommer gråta floder vår sista hemmamatch nästa år. För en del av vår själ går i graven i och med flytten till Nya Söderstadion. Tyvärr. Jag är iaf jävligt glad att jag fått uppleva mina år på SöS, tänk de framtida Bajare som går miste om det.

Sen blir det bara att "blicka framåt" som de säger och se till att vi gör det bästa av situationen och vi ska komma ihåg att trots dif's invasion på Nya SöS så är det faktiskt VÅR nya arena som de hyr in sig på, oavsett höjda röster från deras håll om att de är "ett Stockholmslag och kan spela varsomhelst". Det är deras förlust, deras skam att inte ens inse hur pinsamt de tänker. Jag är i denna stund (precis som alltid) ändå jävligt glad att vara Bajare just nu!

Inga kommentarer: